Výlet k nejvyššímu vodopádu světa

Jedním z nekrásnějších míst, kam jsem měl zatím možnost se podívat, byl určitě vodopád Salto Ángel (Angel Falls) nacházející se uprostřed džungle národního parku Canaima ve Venezuele.

Letos v zimě jsme společně s kolegy pobývali na ostrově Isla Margarita, který je součástí souostroví Malé Antily v Karibském moři a patří k Venezuele. Ostrov jako takový nás moc nenadchnul, a proto jsme se také po 2 dnech rozhodli podniknout výlet do vnitrozemí Venezuely a vidět na vlastní oči nejvyšší vodopád světa zvaný Andělský vodopád.

Santo Ángel dostal název podle amerického pilota Jimmiho Angela, který ho v roce 1935 objevil, když se jeho letadlo zřítilo do džungle na vrcholu Ďáblovy Hory (letadlo si můžete prohlédnout na letišti Ciudad Bolívar). Udává se, že v období sucha vodopád měří 979m, ale když konečně zaprší, tak je jeho výška ještě vyšší.

Pro zajímavost přikládám tabulku pěti nejvyšších vodopádů světa.

1) Salto Ángel (979m) Venezuela

2) Tugela (947m) Jihoafrická republika

3) Cataratas las Tres Hermanas (914m) Peru

4) Olo’upena Falls (900m) Havaj

5) Yumbilla (896m) Peru

Celý blog najdete viz. info v mém profilu

Výlet k vodopádu stojí cca 400 euro, což se může na první pohled jevit jako vysoká částka, ale opravdu to stojí za to. Odletěli jsme z letištěPorlamar na Isle a zamířili na pevninské letiště Puerto Ordaz. Odtud jsme pokračovali malinkatým letadélkem pro asi 16 lidí do národního parku Canaima. Na letišti už nás vyhlížel Mumba (místní indián a průvodce), se kterým jsme pokračovali až k řece. Zde jsme se převlékli do plavek a všechny ostatní věci dali do nepromokavých pytlů a naložili na malou motorovou loď, která nás měla zavézt až pod vodopád. Jelikož bylo období sucha, bylo nutné několikrát skočit z loďky do vody a popostrčit ji přes kluzké kameny, tak aby bylo možné pokračovat v cestě. Cesta proti proudu řeky Churum ubíhala před očima a ani nám nepřišlo, že trvala 6 hodin. Nad hlavami nám přelétávali velcí červení papoušci a pohled na okolní stolové hory byl rovněž čarovný.

Do tábora pod vodopádem jsme dorazili až k večeru. Zde jsme si dopřáli trochu odpočinku v zavěšených sítích „hamacas“ a při praskání dřeva z ohýnku pomalu usnuli. Ve 4 ráno (byla ještě tma) jsme měli budíček a pokračovali až k našemu vytouženému cíli. Po cca 90 minutách stoupání džunglí se nám konečně naskytnul pohled, na který jsme se všichni tak těšili. I když se výlet k Andělským vodopádům pomalu stává masovou záležitostí, i tak ve vás toto místo zanechá silný zážitek, na který budete vzpomínat celý život.

Autor: Jan Herzán | neděle 5.7.2015 15:30 | karma článku: 16,57 | přečteno: 525x

Vzpomínka na Azurové okno

To o čem se již dlouhou dobu mluvilo se v úterý 7.3.2017 bohužel stalo skutečností. Jedna z hlavních dominant maltských ostrovů se zřítila do moře.

11.3.2017 v 20:32 | Karma: 8,63 | Přečteno: 504x | Diskuse| Cestování

Kouzelná vesnička Balad Sayt v Ománu

Omán nabízí mnoho krás, mezi které zcela určitě patří i malebná vesnička Balad Sayt utopená v horách Al Hajar Mountains. Ani my jsme si nemohli ujít výlet do Balad Sayt, který jsme navíc ještě spojili s návštěvou Hadího kaňonu.

25.8.2015 v 8:20 | Karma: 9,90 | Přečteno: 415x | Diskuse| Cestování

Zašlé centrum ománského obchodu

Během našeho několikaměsíčního pobytu v Muscatu jsme Muttraq navštívili bezpočetněkrát a to hlavně zdejší Muttraq Souq. Svého času to býval vyhlášený trh se vším možným. Dnes už zdejší trh jen stěží připomíná svoji zašlou slávu.

22.8.2015 v 20:26 | Karma: 10,49 | Přečteno: 379x | Diskuse| Cestování

Vesnička Hainewalde

Nedaleko severočeského města Varnsdorfu se nachází (na německé straně) malebná vesnička Hainewalde, která si rozhodně zaslouží vaši pozornost. Kolaři, milovníci pěší turistiky a výletnící by si toto místo neměli nechat ujít.

2.8.2015 v 17:33 | Karma: 15,10 | Přečteno: 377x | Diskuse| Cestování

Klášter Sumela

Turecko se stalo v posledních letech vyhledávaným místem dovolenkářů. Krásné pláže, čisté moře, dobré jídlo a vyhlášená pohostinnost zdejších lidí jsou přesně tím, co Vás vede se sem pravidelně vracet. Naším cílem byl aleTrabzon.

22.7.2015 v 21:31 | Karma: 13,88 | Přečteno: 304x | Diskuse| Cestování

Londýn u moře

Pokud jste si dosytosti užili Londýna a jste tak trochu umělecko-kulturně založení, určitě se vydejte do Brightonu. Najdete zde pláže, indický palác, zahrady, nádherné domy a plno gurmánských zážitků.

17.7.2015 v 16:03 | Karma: 12,19 | Přečteno: 357x | Diskuse| Cestování

Karibský ostrov Saona

I když mě na polehávání na pláži či potápění moc neužije, návštěvu malého neobydleného ostrůvku Saona, ležícího kousíček od břehů Dominikánské republiky, jsem si prostě nemohl nechat ujít.

15.7.2015 v 13:14 | Karma: 12,78 | Přečteno: 447x | Diskuse| Cestování

Návštěva pohřebiště Makli v Pákistánu

Jedním z našich dalších výletů v Pákistánu byla návštěva pohřebiště Makli, ležícího necelou hodinku od Karáčí. Makli je zapsáno na seznamu kulturního dědictví UNESCO.

13.7.2015 v 12:34 | Karma: 10,71 | Přečteno: 240x | Diskuse| Cestování

Výlet na Velikonoční ostrov

Určitě mi dáte za pravdu, že návštěva Velikonočního ostrova je snem většiny cestovatelů. Nám se tento sen splnil a měli jsme tu možnost navštívit jedno z nejosamělejších míst naší planety.

7.7.2015 v 21:10 | Karma: 13,22 | Přečteno: 378x | Diskuse| Cestování

Perla Jadranu - Dubrovnik

Pokud uvažujete, kam vyrazit na výlet a milujete historii, dobré jídlo a to vše navíc ještě spojené s koupáním v moři, potom doporučuji chorvatský Dubrovník. Dostat se sem není žádný problém.

28.6.2015 v 18:05 | Karma: 16,25 | Přečteno: 664x | Diskuse| Cestování
Jsem vášnivý cestovatel. Své cestovatelské zážitky publikuji na cestovatelské soc. síti http://www.countrypic.com

Staňte se i Vy uživateli cestovatelského webu COUNTRYPIC.COM  Těšíme se i na Vaše cestovatelské zážitky, blogy, galerie, videa!!!